Co vlastně takové řízení obnáší? V první řadě je to možnost uplatnění veškerých znalostí, dovedností a zkušeností. K tomu slouží i další vzdělávání, nástroje a technika. Cílem je dosáhnout kvalitní výsledek v řádném časovém termínu, bez minimálních ztrát a v rozsahu určených nákladů. Důležitá je tedy metodika projektového řízení. Pokud jsou cíle a průběh rozmanité, musí se všechno předem připravit, přizpůsobit a rozšířit. Důležitá je tedy celková analýza, na základě které se určí další potřebné body.
Požadavky, komunikace, dokumentace
To všechno následně řídí sestavená metodika projektového řízení. Důležité je tímto způsobem získat kontrolu nad požadovaným plánem, pracovat na dobře fungující komunikaci, protože každý musí znát svoje pravomoci, odpovědnost a zodpovědnost. Dokumentace je závislá od toho, o jaký cíl se jedná, takže procesy, administrativa. Ke všemu patří i rizika, se kterými je nutné počítat a umět je eliminovat. Další vzdělávání není nikdy na škodu a zkvalitní celkový průběh i konečný výsledek.